8 كيلومتر تعقيب و گريز، خلاف جهت اتوبان
نوشته شده توسط : محفوظ
همشهری آنلاین: 2 سارق خشن بعد از دستبرد به حساب بانكي راننده پژو 206، دست و پاي او را با زنجير بستند و وي را در بيابان‌هاي اطراف شهرستان ساوجبلاغ رها كردند. سارقان كه با پول‌‌هاي دزدي دست به معامله محموله كراك زده بودند، قبل از عملي كردن ديگر نقشه‌هاي مجرمانه خود دستگير شدند. بعد از ظهر چهارشنبه گذشته يكي از ساكنان هشتگرد هنگام عبور از بيابان‌هاي اطراف اين شهر، متوجه پيكر نيمه جان مردي شد كه روي زمين افتاده بود.

دست و پاي اين مرد با زنجير بسته شده بود و وي درحالي‌كه به‌سختي سخن مي‌گفت، مدعي بود كه طعمه 2 سارق حرفه‌اي شده است. مرد رهگذر بلافاصله ماجرا را به پليس اطلاع داد و بعد از باز كردن دست و پاي مرد مجروح، او را به نزديك‌ترين درمانگاه برد.

يك ساعت بعد

ماموران كلانتري هيو شهرستان ساوجبلاغ كه از ماجرا با خبر شده بودند، سرگرم تحقيق از مرد مجروح بودند. او كه حالش بهتر شده بود، ماجرايي را كه برايش اتفاق افتاده بود اينگونه شرح داد: ظهر امروز سوار بر خودروي پژو 206 شخصي‌ام در حال رفتن به قزوين بودم كه حوالي كرج، 2 مرد دست تكان دادند و خواستند توقف كنم. آنها مدعي بودند كه مسافر قزوين هستند و من هم كه نمي‌خواستم تنها باشم، قبول كردم كه سوار ماشين شوند.

وي ادامه داد: نرسيده به هشتگرد، يكي از آنها كه بر صندلي جلو نشسته بود تيغه چاقويش را روي پهلويم گذاشت و گفت كه اگر به دستوراتش عمل نكنم، مرا خواهد كشت. در همين هنگام متوجه شدم نفر دوم هم چاقوي بلندي در دستش دارد و چون جانم در خطر بود، تصميم گرفتم به حرفشان گوش كنم؛ اين بود كه به دستور آنها به طرف نظرآباد تغيير مسير دادم و وقتي به بيابان‌هاي اين منطقه رسيديم، آنها خواستند توقف كنم. 

مرد جوان ادامه داد: سارقان جوان حسابي كتكم زدند و بعد دست و پايم را با زنجير بستند و در قسمت عقب ماشين‌ محبوسم كردند.

سپس با تهديد كارت عابربانكم و رمز آن‌را گرفتند و به‌راه افتادند. چند دقيقه بعد متوجه شدم كه آنها مقابل يك دستگاه خودپرداز توقف كرده‌اند و مشغول برداشت پول از حسابم هستند. وقتي كارشان تمام شد، دوباره ماشين حركت كرد و اين‌بار در بيابان‌هاي اطراف هشتگرد توقف كرد.

سارقان خشن مرا با دست و پاي بسته از داخل ماشين بيرون آوردند و همانجا رهايم كردند. آنقدر بدحال شده بودم كه ناگهان از هوش رفتم و وقتي چشم باز كردم، يكي از ساكنان هشتگرد را بالاي سرم ديدم.

يك اتفاق عجيب

بعد از حرف‌هاي مالباخته، ماموران او را سوار خودروي پليس كردند تا به كلانتري منتقل كنند. در بين راه، مرد جوان كه چشم از خيابان برنمي‌داشت و همه ماشين‌ها را زيرنظر گرفته بود، با ديدن يك پژو 206 كه با سرعت زيادي در حركت بود، شروع به سر و صدا كرد.

او خودروي خود را كه مرد جواني پشت فرمان آن نشسته بود، شناخت و مدعي شد راننده آن، يكي از همان سارقاني است كه دست و پايش را با زنجير بسته بودند. بعد از اظهارات اين مرد، ماموران به تعقيب خودروي مورد نظر پرداختند و همزمان، ماجرا را به ديگر گشت‌هاي پليس اطلاع دادند.

فرار، خلاف جهت اتوبان

درحالي‌كه ماموران سرگرم تعقيب خودروي 206 بودند، جوان سارق ناگهان تغيير مسير داد و خلاف جهت اتوبان تهران - قزوين به فرار ادامه داد. او با سرعت زيادي بين خودروهايي كه از روبه‌رو در حركت بودند ويراژ مي‌داد و اين در حالي بود كه ماموران با شليك تيرهاي اخطار، همچنان او را تعقيب مي‌كردند.

دقايقي بعد، سارق تحت تعقيب كه حدود 8 كيلومتر خلاف جهت اتوبان رانندگي كرده بود، وارد يكي از فرعي‌هاي منتهي به شهرستان آبيك شد و از ديد ماموران ناپديد شد.

دستگيري سر قرار

ماموران پليس كه مي‌دانستند سارق تحت تعقيب به آبيك گريخته است، تصميم گرفتند جست‌وجوهاي خود را در اين شهر ادامه دهند. چند ساعت از اين ماجرا گذشته بود كه فرد ناشناسي با پليس تماس گرفت و اطلاعات مهمي را در اختيار ماموران قرار داد. او مدعي شد خودرويي كه تحت تعقيب پليس بود، هم‌اكنون در يكي از محله‌هاي آبيك توقف كرده و راننده آن قصد ملاقات با يكي از دوستانش را دارد.

سرهنگ اصغر هاشمي، رئيس پليس شهرستان ساوجبلاغ  كه فرماندهي عمليات دستگيري سارقان را برعهده داشت، گفت: به‌دنبال كسب اين اطلاعات مردمي، ماموران راهي محلي شدند كه سارق جوان در آنجا حضور داشت و در يك عمليات ضربتي او و همدستش را دستگير كردند.

وي ادامه داد: بعد از انتقال متهمان به اداره پليس، مشخص شد كه هر دوي آنها از سارقان سابقه‌داري هستند كه پيش از اين هم به همين اتهام دستگير و راهي زندان شده بودند.

رئيس پليس ساوجبلاغ افزود: بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه اين متهمان بعد از سرقت خودروي مالباخته و دستبرد به حساب بانكي او، با پول‌هاي دزدي يك محموله كراك خريده بودند و قصد داشتند با استفاده از خودروي مسروقه،  جرايم ديگري را مرتكب شوند كه خوشبختانه به دام پليس افتادند.

وي تصريح كرد: به راننده‌هاي مسافركش، مخصوصا آنهايي كه سن و سال بالاتري دارند توصيه مي‌شود فريب كرايه بالاي مسافران دربستي را نخورند و از سوار كردن افراد غريبه در مسيرهاي خلوت و منتهي به بيابان خودداري كنند.

سرهنگ هاشمي يادآور شد: پرونده سارقان دستگير شده در اختيار مرجع قضايي قرار گرفته است و تحقيقات تكميلي در اين خصوص ادامه دارد.




:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 6 تير 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: